בחור הישיבה משחזר את הלינץ': "הרגשתי שאני הולך למות" • האזינו

    דוד לזר No Comments on בחור הישיבה משחזר את הלינץ': "הרגשתי שאני הולך למות" • האזינו
    22:11
    01.05.24
    נתי קאליש No Comments on בלעדי: הבחורים שנפצעו בפיגוע בירושלים מספרים על הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוננות מוגברת הבוקר (חמישי) של כוחות הביטחון בירושלים בעקבות ריבוי אירועי הטרור בבירה בתקופה האחרונה.

    אמש נמשכו הפרות הסדר במזרח העיר, כשרעול פנים רץ לעבר כוח של משמר הגבול בעיסוויה כשהוא אוחז בבקבוק תבערה בוער. הכוח ירה לעברו ופצע אותו.

    בחור הישיבה ישראל מאיר נתאי שיחזר הבוקר לבצלאל קהאן ודוד חכם ב'מדברים אקטואליה' ב'קול חי' את רגעי הלינץ' שעברו עליו בערב החג בירושלים.

    "חזרתי מתפילת שחרית בערב ראש השנה, אחרי התרת נדרים, חזרתי לפנימייה שלי, צעדתי בציר מרכזי ברחוב השלשלת בעיר העתיקה. ובאופן פתאומי, איך שנכנסתי לרחוב, בלי שום התגרות מצדי –  מצאתי את עצמי מותקף בבקבוקי מים, הגיעו ערבים והתנפלו עלי, נפלתי פעמים והם פצעו אותי, הרגשתי שאני הולך למות".

    נתאי תקף את המשטרה וסיפר כי "לאחר מכן שמעתי על עוד אנשים שעברו ברחוב ופורעים ערבים נתנו להם בעיטות והם ביקשו עזרה מהמשטרה שלא עשתה כלום ולא פעלה כנגד המתפרעים", סיפר והוסיף על המקרה שלו, "הגעתי לסוף הרחוב וראיתי שוטרים, הם ראו אותי ונזכרו להגיע".

    איך התחושות באותם רגעים שאתה שוכב על הרצפה מוקף בפורעים ערבים?, "פחד עצום, אנחנו יודעים מה המטרות שלהם ומקווים לה' שיושיע אותנו מהם".

    אתה מתכוון להמשיך לצעוד רגלית לכותל ולהלך בעיר העתיקה? "נמשיך לגור בירושלים עיר ה' וללכת לכותל המערבי, אמשיך ללכת באותו מקום ואנחנו מבקשים מהמשטרה שתטפל בזה , לא יתכן שזה יהיה המצב שם, תושבי הרובע כבר הפסיקו להתלונן אפילו על אבנים ובקבוקי תבערה – כי המשטרה לא עושה דבר, המשטרה – לא עצרה מעולם שום פורע ערבי ולא העמידו לדין אחד כזה", תקף ניתאי.

    "לפני חצי שנה הותקפו שני חסידים, ליד הבית שלי. התקשרתי למשטרה והגיעה למקום משטרה, הצבעתי להם על 5 ערבים צעירים שהשתתפו בתקיפת החסידים והמשטרה בסוף לא עשתה דבר. מדובר באזלת יד ממש גדולה של המשטרה".

    האם אתם רואה החמרה בתקופה האחרונה? "לאחרונה, בשבועיים האחרונים, יש הפגנה של ערביות שכל מי שעובר בעיר העתיקה – הן צועקות עליו 'אללה הוא אכבר'. אם יש ערביות שכל יהודי שעובר – זועקים עליו ושופכים עליו מים או זורקים עליו בקבוק – נראה לי שצריך לעצור את אותם נשים".

    נתאי סיפר כי במקרה שלו הוא הגיש תלונה למשטרה, "הגשתי תלונה למשטרה והם לא ציינו אפילו שזה על רקע לאומני, 'פגיעה וחבלה' – זה מה שהם רשמו, כאילו שהיה לי סכסוך עם השכן שלי".

    ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאתר 'קול חי' כי "חקירת הארוע מתנהלת באינטנסיביות. כמו כן בימים האחרונים כוח המשטרה בעיר עובה במאות שוטרים העושים לילות כימים ולעיתים תוך סיכון נפשות במטרה לשמור על בטחונם של התושבים".

    האזינו לראיון המלא:



    0 תגובות